még >>>


még >>>

http://www.jazzma.hu/hirek/2014/09/23/visegrad-es-marokko-hangjai-talalkoztak-tegnap-a-budapesti-esteben


még >>>

 
Reneszánsz ember: Vázsonyi János

A reneszánsz embert az teszi, hogy bár nagyon is érdeklődő és képzett, nem szakbarbár sőt tud több szólamban énekelni. Namost Jánosunk egyedül ad elő Telemann kánonokat, zongorázik, jól mesél vicceket, remekül konferál. Egy szál könnyű műanyag vitorlával el tud emelkedni a földtől, repül mint a madár, (ezt a másik nagynevű reneszánsz ember csak álmodni és tervezni tudta). De még ez sem minden, maga forrasztotta mindenféle alkatrészekből egyik szaxofonját!

Mondjuk azt a hangszert mégis elcserélte Jakab barátomnak az iFet díszítő bariton szaxofonjával, de nagyon jól járt mindenki: mi, (az iF) esztétikailag (optikailag) tuningoltunk, Jánosnak lett egy bariton hangszere (kölcsön), a Jakab szaxofonja megkapta a szükséges és megérdemelt ápolást és újra hangszerként üzemel, a közönség pedig el lesz ragadtatva március és április 16-án Vázsonyi Jancsi iF-beli fellépésein (Kardos Danival és szólóban).
swiss replica watches


még >>>


még >>>


még >>>


még >>>


még >>>

Porijazz festival

még >>>

Vázsonyi János JabloncánBach-etűdök hangzottak el egy nem szokványos hangszeren, a szaxofonon. Vázsonyi János különleges hangszerelési megoldásai túllépnek a bevett előadási szokkásokon. Az elhangzott koncertje is igazi különlegesség volt a klasszikus zene területéről.


Jablonca. Vázsonyi János kiváló szaxofonos koncertjével befejeződött a tíznapos Gömör-Tornai Fesztivál nyolcadik évada. A helyszín Jablonca volt, ez a Rozsnyói járásban lévő kisközség, amely idén kapcsolódott bele először a fesztivál műsorába. Ennek apropójául tartották meg itt a záró koncertet.
A Sapard programból két évvel ezelőtt teljes rekonstrukción átesett római katolikus templom tökéletes akusztikájával nem mindennapi élményt nyújtott a közönségnek. Vázsonyi János különleges hangszerelési megoldásai túllépnek a bevett előadási szokkásokon. Az elhangzott koncertje is igazi különlegesség volt a klasszikus zene területéről. Többek között Bach-etűdöket játszott a zeneműhöz nem szokványos hangszeren, a szaxofonon, bár több szólamban, mégis egyszemélyes „zenekarként”. Vázsonyi János a klasszikus és a barokk zenéhez fűződő viszonyát a hegedűs édesapjával és a zongoratanárnő édesanyjával való együttmuzsikálás során mélyítette el. A rendezvény támogatója a Magyar Köztársaság Kulturális Intézete volt, amelynek igazgatója, Krasztev Péter mondott köszöntő és köszönő beszédet. Szavai szerint a legnagyobb hozadéka a Gömör-Tornai Fesztiválnak, hogy immár valóban kiterjeszkedett a történelmi Gömör és Torna megyékre. Olyan színvonalas műsorok és neves előadók jutnak el a fesztiválban résztvevő falvakba, akik a világ színpadain is megfordultak. Köszönetet mondott a fesztivál két főszervezőjének, az Aggteleki Nemzeti Parknak és a Gömöri Ifjúsági Társaságak.
 


még >>>

Párizsban minden korosztály megkapta a magáét

2006. október 11.
Yengibarian Dávid harmonikás és Vázsonyi JánosA Fehér Éjszaka, a Nuit Blanche azért világít a francia éjszakában, mert ez alkalomból, csakúgy, ahogy az utóbbi években Magyarországon is, szokássá vált, hogy minden kulturális intézmény egész éjjel nyitva tart. Idén ez október 7-ére esett.
A Párizsi Magyar Intézet (PMI) három külön programot is kínált a vendégeinek. Este 8 órától Dimitrij Csesznokov, a Magyarországon és Franciaországban is elismert művész, Rév Lívia zongorista legjobb tanítványa adott barokk hangversenyt Vázsonyi János szaxofonistával. A sötétbe burkolózó koncertteremben a különleges, kékes, bordós színekben megvilágított fellépők a magas kultúra iránt érdeklődő, főként idősebb korosztályt vonzották, de őket szép számmal. A szaxofonon játszó zenész egymaga adott elő két hangszerre írt szonátákat úgy, hogy egy visszhangpedál segítségével, önmagával játszott kánont.

Ezt követően a PMI hatalmas tetőteraszán már nemcsak a hangversenyre érkező vendégek gyülekeztek. Yengibarian Dávid harmonikás és Vázsonyi János ezúttal jazzkoncertre invitálta az átlagéletkort tekintve ekkor már középkorú közönséget, hiszen egyre több fiatal mászta meg az intézet négy emeletét. A tiszta, de hűvös éjszakán a székeken, sőt akár közvetlenül a tetőn ülve, egy órás koncertet hallgattak végig a zeneszeretők.

Yengibarian Dávid harmonikás és Vázsonyi János

Az este zárásaként, a PMI életében először, egy DJ vonta magára az utcáról szakaszosan, részben a kiszűrődő ritmusok hallatára beözönlő francia és magyar fiatalokat. Az épület felújított fogadó aulájában a Tilos Rádió egyik rezidense, DJ Suhaid táncoltatta a bulizni vágyókat. Ahogy egyre jobban belemelegedett mindenki, a magyaroknak külön ínyencséget jelentett, hogy a terem egyik falára szinte szélesvásznú nagyságban (némán) vetítették a Meseautó című film, majd a Macskafogó örökbecsű rajzfilm kockáit. Az már a véletlen műve volt, hogy ez utóbbi meglepően sokszor rímelt DJ Suhaid és Vázsonyi János szaxofonnal kísért live act produkciójával.

Az új évad programját tartalmazó színes, sok fotóval készített 50 oldalas műsorfüzet a http://www.in


Utolsó szál cigaretta…

Portré és modell. Naszódi Zsuzsa kiállítási katalógusából. Ráday Könyvesház, 2008
linija

Naszódi Zsuzsa modelljei a kulturális közélet ismert szereplői, akik vállalkoztak rá, hogy „alávessék” magukat a hagyományos arcképfestéshez hozzátartozó többszöri „ülések” követelményének. A katalógusban Vázsonyi János így vall a portré és modell viszonyáról.

Vázsonyi János zenész (részlet) 70x100 cm, olaj, vászon, 2006

Vázsonyi János zenész (részlet) 70x100 cm, olaj, vászon, 2006

Persze a sokadik… mint akármelyik új nap a halál ki nem hagyható lehetőségével… persze én „csak” azért, hogy ne zavarjon a többiek füstje… egyszerre elválaszt és közösséget vállal… oldás és kötés… bátor félelem… a zene, főleg ha improvizálunk, születik, zeng és elmúlik, folyamatosan emlékeztet… a kép is ugyanezt teszi, csak másképp az időben; látszólag konstans, becsap tíz-húsz-száz évig, ismeretlen lények közt oszlik, majd darabjaira, folyamatosan változtatva üzenetét…

Először csak: jéavázsonyicigivelazEckermannban, aztán hogyishívtákaztaszakszofonostakiBachotis, végül az enyhénegzaltálttekintetűfiúcigivel…

A festmény átver az állandóság illúziójával, de ha átlátsz a szitán, a festék-szemcse-atomok közt, akkor tanulhatsz valami fontosat magadról, amit tükörből nem lehet, mert egy szellemi lényen keresztül jut a rólad visszavert fény többek közt hozzád is, oszlatva, sugározva…



Triton Electric Octopus

Polippá fejlődött jazz-kvartett

A Triton története a kilencvenes évek végére nyúlik vissza. Azóta három lemezt jelentetett meg a nyolckezű formáció és utolsó lemezük már polipbőrbe bújva készült.

Frissítve: 2009. 07. 27. 11:30

Triton Electric Octopus
Vázsonyi János, a városjáró  szaxafonista nevével fémjelzett Triton első három éve a klubkoncertezés és jazz-fesztiválozás jegyében zajlott, majd 2001-ben összegezték munkásságukat az Indulj el lemezzel. Második albumuk már magán hordozza a kvartettre mai napig jellemző sokoldalúság minden ismertetőjegyét. A hetvenes évek dob+basszus+hammond+sax felállásával dolgozó együttes zenéjében itt már fel-felcsillannak a népzenei motívumok, a pszichedelikus hangzásra utaló effektek – de megmarad a hamisítatlan acid jazz-es alap.

2006-ban jött ki az Octopus Opusra keresztelt CD. Ezen a korongon finom mértéktartással csordogálnak az ismerős-ismeretlen dallamok, csúsznak a grúvok és szólók – a fiúk kompakt formákba öntik a zenei sokszínűséget.


Kempingkoncerttől az irodalmi szalonig

 
A Petőfi Irodalmi Múzeum, ahogy mondani szokás, szélesre tárta a kapuit a Múzeumok Éjszakáján. Költői koncert egy szoba-konyhában, felolvasószínház, paródiaest, Esterházy Péter - Charlie Parker - Vázsonyi János triója, valamint Kazinczy korabeli tánc- és illemokítás. Ott jártunk.

 
A Ch. Parker-est  volt az est legjobban várt eseménye. A fél 10-kor kezdődő Esterházy Péter - Varga Tamás - Vázsonyi János trióra kígyózó sorok voltak kíváncsiak. Három terem is megtelt. A cím és szaxofonszóló után fogadásokat lehetett kötni, hogy melyik műből lesz majd a felolvasás. Helyszínelő egy meggyes pitét nyert, amit aztán szépen elfelezett, azzal, hogy bemondta a tippet: Hrabal könyve. Merthogy csak fél pitét nyert.
Esterházy előtt ugyanis Varga Tamás színész olvasott fel Julio Cortázar Az üldöző című novellájából. Varga alapvetően túlgesztikulálta, túljátszotta a szerepét, ez az esetek nagy részében jót tett az előadásának, néhány helyen azonban túlcsavarta a mondatokat, főleg a mondatvégi zárlatokat. Az óriásira nyújtott monológ után, melybe Vázsonyi nem csak szaxofonjátékával, hanem néhány végszavazással is részt vett, következett Esterházy. A hrabaltalanított Hrabal könyvéből a végét olvasta fel, ahol az Úr, aki mint tudjuk, nem tud szaxofonozni, meghívja (pontosabban felhívja) magához Charlie Parkert.
Esterházy jó tempóban előadott poénjaira vevő volt a közönség, Vázsonyi János pedig egyszerre játszott a hangszerén, és egyszerre játszotta az Urat, aki nem tud szaxofonozni. Mindkettőt remekül játszotta, azt is, hogy tud játszani, és azt is, hogy nem. A felolvasás után még ráadásnak a klasszikus jazzdarabot, a Take Five-ot játszotta el.  


Zenész Magazin Zenész 2004.nov.XII.évf.11.sz.


Ne lőj a zongoristára! Na, de ki az a Hans?

MYMUSIC 2008. április 27. | Sári Júlia
Copyright:





Alarm magazin 1. évfolyam 12. szám Dec.15-Dec.28.


Fotó: Reviczky Zsolt